Ali je imel Einstein prav, ko je trdil, da je lažje razbiti atom kot predsodke – SKUPAJ ZA SOŽITJE

Včeraj je RIC Novo mesto skupaj s partnerji organiziral strokovni dogodek Skupaj za sožitje. Dogodek je bil namenjen spodbujanju razvoja temeljnih zmožnosti in ključnih kompetenc odraslih in je del projekta 'Uresničevanje Evropskega programa za učenje odraslih (EPUO) 2015–2017 v Sloveniji', ki ga vodi Andragoški center Slovenije in projekta Zgodnja poroka – kultura ali zloraba.

V Novem mestu smo pozornost namenili dvema skupinama naših sokrajanov, Romom in priseljencem.

V pogovoru, ki ga je vodila dr. Vera Klopčič, so sodelovali mag. Hedina Sijerčić, književnica in publicistka iz Bosne in Hercegovine, Maja Žunič Fabjančič, zaposlena na  DRPD Novo mesto, Brigita Kropušek Razinger, direktorica AZ LU Velenje, Sandi Horvat, novinar RTV Slovenija in Tea Sulič iz RIC-a.

Gostje so spregovorili  o lastnih izkušnjah, povezanih s stereotipi in predsodki ter ovirah za njihovo premagovanje. Ugotavljali so, da je kljub številnim pobudam, sprejetim deklaracijam, zakonom na državni in evropski ravni, dobro zastavljenim projektom, ki delujejo v smeri premagovanja stereotipov in predsodkov do drugačnosti, to področje, o katerem bo potrebno še veliko govoriti, saj predsodki in stereotipi obstajajo tako na strani marginaliziranih skupin do večinskega prebivalstva, kot tudi obratno. Doseči sožitje različnih na skupnem prostoru pa pomeni, da vsak posameznik prevzame odgovornost za vsakodnevno gradnjo odnosov, spoštovanja različnosti v svojem okolju in pripravljenost na medkulturni dialog.

V drugem delu srečanja so potekale tri delavnice in srečanje interdisciplinarnega tima projekta Zgodnja poroka – kultura ali zloraba.

Delavnice Medkulturni mostovi so se udeležili posamezniki iz osmih različnih držav. Pogovori so potekali v manjših skupinah in so se dotikali osebnih izkušenj predstavnikov držav na temo kulturne raznolikosti in sprejemanja drugačnosti ob prihodu v Slovenijo. Pogovor je tekel tudi o hrani - gostitelji omizij iz Bosne in Hercegovine, Poljske, Slovenije, Srbije in Velike Britanije so pripravili značilne jedi, ki smo jih udeleženci lahko poskusili. Ob koncu srečanja smo bili enotni, da so tovrstna druženja priložnost za aktivno vključevanje v vseživljenjsko učenje, hkrati pa preko izmenjav razvijamo socialne in medkulturne kompetence.

Delavnica Kaj moram vedeti o nakupovanju je bila namenjena ozaveščanju nakupovalnih navad, v njej so sodelovali romski udeleženci, vodili pa so jo Gregor Sepaher, Martina Sladič Križnik in Stanka Papež. Na začetku so v skupinah ugotavljali, kakšne so sploh razlike med potrebami in dobrinami ter zaključili, da imamo vsi enake, pa vendar različne potrebe. V nadaljevanju pa smo z različnimi seznami, vajami in letaki ugotavljali, kakšne pasti nakupovanja nas čakajo v trgovinah in kako lahko tudi pametno trošimo ter spoznali didaktično igro Romonopoli.

V delavnici Podpora izobraževalcem odraslih pri razvijanju finančne pismenosti, ki je bila namenjena strokovnim delavcem, je mag. Hedina Sijerčič iz BIH spregovorila o motivaciji Romov za izobraževanje, saj je tudi sama Rominja,  mag. Gabi Ogulin Počrvina je nato predstavila pomen finančne pismenosti in finančnega izobraževanja Romov, ki ga izvajamo v RIC-u. Pomen zgodnjega razvijanja finančne pismenosti je predstavila ravnateljica OŠ Šentjernej mag. Renata Zupanc Grom, konkretni primer uvajanja le-tega na njihovi šoli z učnimi pripomočki RIC-evega projekta FINALLY, sta opisali Alenka Bašelj in Andreja Hvalec Žitnik. Ob koncu je Polde Jevšek iz CSD Novo mesto zaokrožil temo z vidika svetovalnega delavca, in sicer zakaj je še toliko bolj potrebno opremiti ranljive ciljne skupine odraslih in prejemnike socialnih transferjev z znanjem finančne pismenosti. Udeleženci delavnice so bili enotnega mnenja, da je znanje nujno za razvoj, zato je za ranljive ciljne skupine še toliko bolj pomembno, da razvijajo temeljne kompetence, med katerimi je tudi finančna pismenost.

Udeleženci delavnic so ob koncu izrazili veliko zadovoljstvo in predlagali takšna srečanja tudi v prihodnje.

Izobraževanje odraslih podpira tudi Evropsko združenje za izobraže­vanje odraslih (EAEA) , ki je pripravilo Manifest za učenje odraslih v 21. stoletju. Z njim predlaga, da ustvarimo učečo se Evropo: Evropo, ki bo imela potrebne spretnosti, znanje in kompetence, da se pozitivno spopade s prihodnostjo. Poziva k vseevropskemu prizadevanju za skupni napredek, da bi zgradili družbo znanja, ki zmore obvladati izzive našega časa. Za to je že danes potrebno trajnostno vlaganje v izobraževanje odraslih na evropski, državni, regionalni in lokalni ravni, kar bo dolgoročno koristno z več vidikov, med drugim tudi za konku­renčnost, blaginjo, zdravje prebival­stva in rast.

Izobraževanje odraslih lahko spremeni življenja in preoblikuje družbo – je človekova pravica, dolžnost in dobrina.

Skladno z evropskim manifestom delujemo tudi v lokalnem okolju. RIC Novo mesto je javni zavod za izobraževanje odraslih. Pri svojem delu aktivno sledi regijskim, nacionalnim in evropskim smernicam. Zato smo ob tem dogodku pripravili tudi delovno verzijo manifesta o učenju odraslih za 21. stoletje v lokalnem prostoru. Objavili jo bomo na spletni strani in povabili vse, da jo sooblikujejo.

Video

Ali je imel Einstein prav, ko je trdil, da je lažje razbiti atom kot predsodke - Skupaj za sožitje

skbaKhuO_8Y

 

© 2024

 | RIC Novo mesto | Kazalo strani | Pogoji uporabe | Domov

produkcija: T-media