Kako ohraniti vitalnost?

19.1.2018

Taka znanja bomo osvojili člani Univerze za starejše v naslednjih treh (tretje četrtkovo srečanje v mesecu) Četrtkovih srečanjih. Spoznali bomo različne predavatelje Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Mnogi od 33 poslušalcev smo zanj slišali prvič, sedaj pa bomo spoznali, kakšno je njegovo poslanstvo in skrb za zdravje ljudi.

Prva nas je navdušila gospa Brigita Tisovec Zupančič, nacionalna promotorka zdravja in menedžerka. S svojo energijo in postavo nam je potrdila, da živi to, kar predava in uči. Sporočilo njenega predavanja je: zdrava telesna dejavnost in počitek, ki telo regenerirata. Staramo se tako hitro, kot se stara naša hrbtenica in tkiva, ki niso oživljena. Zato je treba skrbeti za redno telesno dejavnost in tako krepiti okostje, mišice, ki so pomembni gradniki naše odpornosti. Manj kot smo dejavni, bolj so kosti in mišice krhke. Postali smo sedeči, saj veliko sedimo v službi. Nova tehnologija pa nam je vzela gibanje, življenje v naravi in stik z ljudmi. Prav zato si je treba narediti načrt za varno, uravnoteženo gibanje kot del vsakodnevnega življenja. Potrebno pa je tudi počivati in poskrbeti za dober spanec, ki utrjuje odpornost, krepi srce in organe. Varna dejavnost je važna, ker moramo preprečiti padce. Pomaga pa, če imamo primerno obutev, dober vid. Z vajo izboljšujemo ravnotežje. Načrtujemo pa tudi dobro in varno bivanjsko okolje. Z zanimivimi igricami smo urili svojo spretnost in lovili ravnotežje. To je bila dobra spodbuda za domače vaje. Veliko novih stvari smo spoznali in utrdili že staro prepričanje, da organ, ki ne deluje, zakrni. Veselimo se naslednjih predavanj, ko bomo izvedeli še kaj novega. Tako bomo ostali vitalni tudi z lastnim gibanjem in skrbjo za svoje telo. Predavateljici smo se zahvalili za prijetno in poučno druženje z nami, saj nas je spomnila na že znane modrosti.

Zapisala Lizika Vardijan, članica Univerze za starejše

Galerija