Skrb za duševno zdravje in Kako se spoprijeti s stresom?

19.3.2018

»Zdravje je vse, vendar brez duševnega zdravja je vse drugo nič« /Shopenhaver nemški filozof/

Naša Četrtkova srečanja so obogatili sodelavci Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Ta četrtek smo spoznali tretjo predavateljico Janjo Jurečič, regionalno promotorko zdravja. Zgornji naslov je spet privabil čez 30 članov Univerze za starejše. Ta čas je v našem obdobju darilo biti zdrav in brez težav. Prav zato so take teme zanimive in marsikdaj spoznamo še mnogo koristnih nasvetov in znanj. O zdravju v teh letih lahko le sanjamo, zato pa spoznavamo, kako bi ga lahko ohranili in podaljšali dobro počutje tudi v teh letih. Da smo zdravi, je treba biti veliko pozitivne energije, dobro podporo družbe in socialne odnose in rešeno finančno stanje. K slabemu počutju prispevajo zloraba poživil negativno življenjske preizkušnje osamljenost in premlevanje slabih dogodkov. Seveda pa genetika, vplivi okolja in slabe izkušnje še poslabšajo naše počutje.

Čeprav smo v tem obdobju, rešeni veliko skrbi, pa nismo varni pred stresom. Ta spremljajo izredni dogodki v življenju, kot so ločitev, smrt, izguba službe, upokojitev, nesreče, finančne spremembe in še kaj. Stresu ne moremo ubežati. Lahko pa se nanj odzovemo. Pozitivni stres je za nas lahko izziv. Negativni pa v nas izzove ogroženost, nemoč, vznemirjenost, blokiranost. Funkcija stresa je obramba, beg ali boj. Če je stresa v življenju preveč, začnejo pešati organi in bolezen je tu. Prav zato je izgorevanje zadnja stopnja učinka stresa. Če hočemo obvladati stres, moramo spremeniti strategijo. Spremenimo misli, rešujemo in se nanj odzovemo s humorjem. Za umiritev pa moramo poskrbeti za sproščanje z dihalnimi vajami, smejalnimi vajami in vsemi tehnikami, ki spremenijo naše odzive na stresne situacije.

Zapisala Elizabeta Vardijan, članica Univerze za starejše

Galerija