Študijski krožki v RICu vse od leta 1999
V RIC-u so prvi krožki zaživeli spomladi leta 1999. Takrat smo izvedli »pilotski projekt petih krožkov« predvsem z namenom, da se dejavnost krožkov predstavi širšemu okolju ter se za tovrstno možnost učenja navduši ljudi. Vsebine so bile zelo različne -sSlikanje na svilo, pomoč otrokom pri učenju in reševanju težav, mladostnik in težave odraščanja, pogovori v angleščini in andragoški pogovori. V krožke je bilo vključenih 33 odraslih. Krožkarji, ki so se s tovrstnim učenjem v študijskih krožkih srečali prvič, so najbolj pohvalili sproščenost, organiziranost, možnosti za izmenjavo izkušenj ter sooblikovanje učenja.
Že v naslednji izobraževalni sezoni smo se veselili skupaj z mentoricama krožkov Bralna kultura ter Šola za starše, saj sta oba krožka prejela posebno nagrado Andragoškega centra Slovenije.
Od jeseni 1999 so tako študijski krožki stalna oblika učenja v našem zavodu. Prvi pogled nazaj in analizo smo naredili po petih letih delovanja, kjer smo delovanje krožkov predstavili v zborniku Kjer je znanje vrednota, ki je izšel ob 10-letnici Razvojno izobraževalnega centra Novo mesto in 45-letnici organiziranega izobraževanja odraslih v Novem mestu. Tudi omenjeni zbornik je bil rezultat oziroma akcijski cilj študijskega krožka Zgodovina izobraževanja odraslih v Novem mestu.
Od leta 1999 do pa do septembra 2015 smo v RIC-u izvedli že 105 krožkov, v katere je bilo vključenih 1374 članov. Dejavnost krožkov je bila vedno odvisna od več dejavnikov - financiranja, razpoložljivosti usposobljenih mentorjev, ponudbe v okolju ter pobud ljudi.
Glede na vsebine krožkov, ki smo jih izvedli od začetkov pa vse do danes lahko krožke delimo na sedem področij:
- umetnost in ustvarjanje
- vzgoja in osebnostna rast
- zgodovina in ohranjanje dediščine
- strokovne vsebine s področja izobraževanja in svetovanja
- učenje jezika (vključno s krožki za tujce)
- bralni krožki
- aktivno življenje
Krožki po vsebini odgovarjajo na potrebe ljudi in okolja, zaradi svoje specifičnosti (tako v organizacijskem in vsebinskem smislu) v delovanju pa zapolnjujejo tudi druga področja. Člani v krožkih razvijajo kompetence, ki jih v ostalih programih ne morejo.