Vključevanje, ki ga začutijo otroci, podprejo starši in soustvarjajo strokovni delavci
Projekt SCHOOLinHUB prinaša inovativen in celosten program v predšolskem izobraževanju za podporo jezikovnemu učenju in integraciji migrantov – otrok in staršev – na podlagi pristopov CLIL (angl. Content and Language Integrated Learning), socialnih zgodb in igrifikacije.
Migracije vplivajo na življenje ljudi, še preden se njihovi učinki pokažejo v statistiki. Najmočneje pa jih občutijo otroci. Za številne, ki prispejo v novo evropsko okolje, je šola prvi prostor, kjer poskušajo razumeti tuj svet. Predstavljajte si šestletnega otroka, ki prvič stopi v učilnico in ne razume niti ene besede. Rad bi našel prijatelje, sledil pouku, razumel učiteljičin glas – a vse skupaj je zanj uganka, ki je še ne zna rešiti.
Tu nastopi evropski projekt SCHOOLinHUB. Z zelo konkretnimi orodji pomaga otrokom, staršem in strokovnim delavcem premostiti prve, najtežje korake integracije. Temelji na preprostem, a izjemno pomembnem spoznanju.
Vključenost ni obrazec ali politika – vključenost se dogaja v odnosih, v vsakdanjih majhnih trenutkih, ki lahko otrokom in staršem spremenijo življenje.
V projektu pripravljamo socialne zgodbe, vizualne pripomočke, igre, podkaste in webinarje. Tako pomagamo staršem in otrokom, da se lažje znajdejo v novem okolju, zberejo pogum in navežejo prve stike.
Staršem SCHOOLinHUB ponuja jasne informacije o tem, kako deluje šola, kako komunicirati z učitelji in kako podpreti otrokovo učenje doma. Ko se starši počutijo varno in informirano, to neposredno okrepi občutek varnosti in samozavesti njihovih otrok.
Učiteljem pa projekt prinaša praktične strategije za delo v večjezičnih razredih – majhne prilagoditve, ki močno izboljšajo vključenost vseh učencev. Tako nastajajo trenutki, ki štejejo: otrok, ki se nasmehne, ko končno razume novo besedo; starš, ki se po srečanju počuti mirneje; učitelj, ki vidi, da je njegova učna ura dosegla prav vse.
SCHOOLinHUB posebej poudarja bistveno dejstvo: izobraževanje odraslih – strokovnih delavcev in staršev – je ključno za opolnomočenje otrok. Ko odrasli razumejo, znajo in zmorejo, lahko otrokom ustvarijo okolje, v katerem se počutijo sprejete, varne in pripravljene rasti. Tako projekt gradi šole in skupnosti, kjer pripadnost ni le cilj, temveč resnično doživetje vseh, ki vanje vstopijo.
V projekt SCHOOLinHUB je vključenih 13 partnerjev iz različnih evropskih držav. V Razvojnem izobraževalnem centru Novo mesto smo ponosni in hvaležni, da lahko kot partner sodelujemo pri sooblikovanju spodbudnega, multikulturnega in vseživljenjskega učnega okolja.
Agnieszka Natalia Mravinec
05 907 57 11
agnieszkanatalia.mravinec@ric-nm.si
Financerji
