Zaključek programa BZZ v vrtcu Pedenjped v enoti Ostržek

Program Branje za znanje in branje za zabavo ima upravičeno tak naslov. Tudi tokrat so bila naša srečanja zabavna in pridobili smo veliko novih znanj. V vrtcu Pedenjped, enoti Ostržek Novo mesto, smo začeli z delavnicami 23. novembra 2011. Potekale so desetkrat po dve ali tri šolske ure. Program je namenjen izobraževanju staršev, z njimi pa so na delavnice prihajali tudi njihovi otroci.
Srečevali smo se vsako sredo ob 16. uri.

In kaj smo skupaj delali?

  • Skozi igro smo se spoznavali in si poskusili čim hitreje zapomniti naša imena.
  • Prisluhnili smo pravljici in se pogovarjali o pomenu varovanja okolja. Iz odpadne embalaže - plastenk smo naredili ledene rože.
  • Otroci so prinesli svojo najljubšo knjigo in jo predstavili skupini, potem pa so ob pomoči staršev naredili svojo knjigo. To ni bila preprosta naloga, saj so dobili osem sličic, ki so jih morali vključiti v besedilo.
  • »Obiskali« smo senčno gledališče.
  • Skupaj smo si ogledali risanko Franček in božično darilo ter se o njej pogovarjali.
  • Izdelali smo vsak svojo novoletno voščilnico in jo oddali v poštni nabiralnik.
  • Igrali smo se besedne igre in izdelali vsak svoje ime: pisano, smešno, iz različnih materialov.
  • Obiskali smo šolsko knjižnico OŠ Bršljin. Knjižničarka Mojca Balant nam je predstavila knjižnico, povedala in prebrala nekaj pravljic ter nas presenetila s čajanko.
  • Spoznali smo knjige s poučno vsebino. Preselili smo se v dobo dinozavrov, jih nekaj izdelali ter naredili vulkan, ki je bruhal lavo.
  • Doma so otroci ob pomoči staršev iz odpadne embalaže naredili »kletke« za svoje plišaste živali. Na delavnici so naredili slikopis o prineseni živali in se igrali živalski vrt.


Kaj pa starši? So se dolgočasili? Kje pa, saj so ves čas aktivno sodelovali in se »učili«!

  • Spoznali so izhodišča za razvoj zgodnje pismenosti in prvine zgodnje pismenosti (glasovno zavedanje, pripovedovanje, poslušanje pripovedi, branje knjig, pogovor o prebranem).
  • Včasih otrok noče poslušati pravljice, pripovedi. Kaj storiti takrat? Kako otroka motivirati za branje? Odgovor se skriva v delavnici Branje za znanje in branje za zabavo.
  • Otroci so različni. Niti dva nista enaka. Kaj upoštevamo, ko svojemu otroku beremo ali mu pripovedujemo? Zakaj otrok uživa ob poslušanju pravljic, pesmic, zgodb?
  • Predšolski otroci imajo najraje slikanice. Zakaj? Kaj jim prinašajo? Katere vrste slikanic poznamo? Zakaj je ilustracija tako pomembna?
  • Se otrok lahko uči s televizijo? Seveda. Pomembno pa je vedeti, kako otroci gledajo televizijo, kateri so kriteriji kakovostnih oddaj za otroke, kaj otroku prinesejo risanke, podnaslovljene risanke, poročila …
  • Internet je tehnologija sedanjosti in prihodnosti. Kako uvajati otroka v svet računalništva in interneta?
  • Didaktične igre za spodbujanje porajajoče se pismenosti lahko kupimo (in drago plačamo) ali pa jih naredimo sami iz odpadne embalaže in poplave reklamnega gradiva.
  • PREDVSEM pa smo se naučili, kako kakovostno preživeti čas z otrokom.

Srečanja smo zaključili v sredo, 1. februarja 2012. Srečanji sva vodili Janja Bučar in Jana Seliškar.

© 2024

 | RIC Novo mesto | Kazalo strani | Pogoji uporabe | Domov

produkcija: T-media