Inovativni pristopi k vključevanju otrok migrantov v zgodnjem otroštvu skozi jezik, kulturo in skupnost
Avtor: Paulina Kocot
Strokovnjaki, raziskovalci in aktivisti opozarjajo na številne ovire, s katerimi se soočajo otroci migrantov, njihove družine in učitelji. Med njimi so nezadostno znanje lokalnega jezika, pomanjkanje ustrezne socialne in čustvene podpore, nezadostno usposabljanje učiteljev za delo v večkulturnih razredih in z novimi, inovativnimi viri, slabo sodelovanje med šolo in domom ter omejena sredstva za podporo tovrstnim pobudam. Otroci migranti se pogosto soočajo z izzivi, kot so jezikovne ovire, kulturne razlike in omejena podpora v šolah, kar lahko vpliva na njihovo učenje in socialno vključevanje.
Kot odgovor na te potrebe je nastal mednarodni projekt »SCHOOLinHUB«, katerega cilj je spodbujanje vključevanja in učenja jezika države gostiteljice za otroke migrantov, stare od 4 do 7 let (begunci, migranti ali prosilci za azil). Projekt se izvaja v okviru programa Sklad za azil, migracije in vključevanje (AMIF), ki ga financira Evropska komisija.
Projekt »SCHOOLinHUB« je pobuda, katere eden glavnih ciljev je preoblikovanje izbranih šol v dinamične integracijske centre, da bi lahko ponudile celosten pristop k opolnomočenju otrok, starih od 4 do 7 let, njihovih staršev in učiteljev v večkulturnem šolskem okolju. Na ta način bodo šole postale središča, kjer bodo otroci migranti in njihove družine lahko premagovali jezikovne in kulturne vrzeli. Za učitelje bo zasnovan tudi program strokovnega usposabljanja – izobraževalni program, katerega namen je opremiti učitelje z metodologijami, kot sta CLIL in socialno pripovedništvo, za delo v večkulturnih razredih.
Razvit bo tudi spletni pripomoček, kot je e-orodje za ocenjevanje pripravljenosti šol na vključevanje, digitalno e-zemljevidno orodje z dokumentiranimi 180 primeri dobrih praks na področju vključevanja in učenja jezika, celovit vodnik za šole o izvajanju vključujočih in večkulturnih praks ter avdiovizualne infografike dobrih praks, ki povzemajo nacionalne ugotovitve in spodbujajo razumevanje strategij vključevanja.
Projekt si prizadeva krepiti jezikovne, osebnostne, čustvene in socialne kompetence otrok migrantov in njihovih staršev, s čimer jim bo omogočeno uspešno vključevanje v šolsko okolje ter spodbujena aktivna udeležba v skupnosti. Od predšolske vzgoje in izobraževanja do izobraževanja odraslih je učenje jezika temelj uspešnega vključevanja v družbo in najmočnejše orodje za izgradnjo vključujočih družb. Projekt »SCHOOLinHUB« želi premostiti jezikovne in kulturne vrzeli ter ustvariti povezane, odporne in vključujoče skupnosti s pomočjo naprednih metod, kot so CLIL (vsebinsko in jezikovno integrirano učenje), socialne zgodbe in igrifikacija. V okviru projekta bo vzpostavljen tudi jezikovni tečaj za starše migrantov, ki bo temeljil na metodi CLIL in jim omogočil dosego jezikovne ravni B2.
Projekt poudarja tudi aktivno vključenost staršev, strokovni razvoj učiteljev ter mobilizacijo lokalnih skupnosti za zagotavljanje dolgoročne socialne kohezije. S tesnim sodelovanjem s šolami, lokalnimi organizacijami in skupnostmi projekt spodbuja vključevanje. NVO, izobraževalci in deležniki bodo prejeli module delavnic za krepitev zmogljivosti.
Pričakovano je, da bodo z nadgradnjo učnih metod učiteljev, razvojem novih virov, orodij in metodologij ter ustvarjanjem močnih sinergij med deležniki spodbudili lokalno podporo za bolj gostoljubno, podporno in trajnostno skupnost, ki temelji na sprejemanju, spoštovanju in empatiji. Projekt »SCHOOLinHUB« vključuje tudi razvoj inovativnih digitalnih orodij, kot so spletni portal, mobilna aplikacija in interaktivna 2D igra.
Projekt vodi Socialna akademija znanosti (SAN) iz Poljske, ki deluje kot koordinator celotnega projekta. SAN je poljska univerza z 30-letnimi izkušnjami na področju izobraževanja, znana po svojem inovativnem pristopu k poučevanju in dejavnostih na področju socialnega vključevanja.
Poleg Socialne akademije znanosti (Poljska), ki koordinira projekt, v njem sodelujejo organizacije iz različnih držav. Med njimi so:
- Public Consulting Group (Poljska)
- Direktorat za osnovno izobraževanje Zahodne Grčije (Grčija)
- KMOP – Center za socialno delovanje in inovacije (Grčija)
- Grški forum beguncev (Grčija)
- RIC Novo mesto (Slovenija)
- Berlin Cosmopolitan School (Nemčija)
- A&A Emphasys Interactive Solutions Ltd (Ciper)
- CitizensACT (Ciper)
- Jezikovna šola Pelican (Češka)
- CSC Credito Senza Confini, socialna zadružna družba (Italija)
- Društvo staršev "Korak po korak" (Hrvaška)
- Nordic Diaspora Forum (Švedska)
Odkrijte več o projektu, dostopajte do naših digitalnih orodij in spremljajte napredek:
🔗 schoolinhubproject.eu
Družbena omrežja (Facebook & Instagram)
Spremljajte nas na družbenih omrežjih za aktualne vsebine, dobre prakse, utrinke z dogodkov in navdihujoče zgodbe:
🔗 facebook.com/p/SchoolinHub
🔗 instagram.com/schoolinhub
Informacije:
Tina Kržišnik
(0) 5 907 57 18
tina.krzisnik@ric-nm.si
Agnieszka Natalia Mravinec
05 907 57 11
agnieszkanatalia.mravinec@ric-nm.si
Financerji