Splošno neformalno izobraževanje odraslih (SNIO)
Ime projekta: Splošno neformalno izobraževanje odraslih – SNIO
Obdobje trajanja: 1. 1. 2012–30. 6. 2014
Vrednost: 161.000 EUR
Financerji: Evropska unija iz Evropskega strukturnega sklada in Ministrstvo za znanost in šport
Ciljna skupina: starejši nad 55 let, priseljenci, brezposelni, zaposleni od 25 do 55 let, osebe na prestajanju kazni, osebe s posebnimi potrebami, odrasli Romi
Povzetek projekta
V projektu smo izvedli 15 različnih programov splošnega izobraževanja odraslih. Posamezni program je trajal 50 ur in je potekal v dopoldanskem ali popoldanskem času enkrat do dvakrat tedensko.
Programi so bili usmerjeni v trajnostni razvoj posameznika s poudarkom na krepitvi različnih ključnih kompetenc. Udeleženci so v programih razvijali naslednje kompetence:
- Branje prinaša spoznanje: kompetence sporazumevanja v materinem jeziku, učenju učenja, krepitvi socialne in državljanske kompetence ter kompetence kulturne zavesti in izražanja.
- Poti do večje učinkovitosti na delovnem mestu: socialne kompetence, spodbujanje in motivacija za izobraževanje, učenje učenja.
- Za boljše sporazumevanje v angleškem jeziku: sporazumevanje v tujem jeziku, socialne in državljanske kompetence, učenje učenja.
- Dobra komunikacija - pot do uspeha: sporazumevanje v maternem jeziku, socialne in državljanske kompetence, učenje učenja.
- Finančna pismenost v družbi sprememb: Ključne kompetence na področju upravljanja z osebnim premoženjem, temeljne matematične kompetence, socialne kompetence, jezikovne kompetence, IKT kompetence, vseživljenjsko učenje.
- Šola za starše - poglejmo na otroka celostno: spodbujanje in motivacija za učenje ter razvijanje socialnih in državljanskih kompetenc.
- Z ustvarjalnostjo skozi recesijo: samoiniciativnost, socialne kompetence.
- Izboljšajmo kvaliteto svojega življenja z zdravo prehrano: socialne kompetence, samoiniciativnost.
- Komunikacijski mostovi: socialne ter državljanske kompetence, kompetence digitalne pismenosti, kompetence učenje učenja.
- Digitalna znanja za prehod v informacijsko družbo: digitalna pismenost.
- Angleščina za potovanja: sporazumevanje v tujem jeziku, socialne in državljanske kompetence, učenje učenja.
- Za večjo konkurenčnost na trgu dela: Socialne kompetence, spodbujanje in motivacija za izobraževanje, učenje učenja, trajnostni razvoj.
- Učimo in igrajmo se skupaj: Socialne kompetence, spodbujanje in motivacija za izobraževanje, učenje učenja, trajnostni razvoj.
- Zaživimo v novi državi: jezikovne kompetence, socialne kompetence, digitalna pismenost.
- Ustvarjalnost na bogati: kompetenca kulturne zavesti in izražanja, učenje učenja.
Rezultati projekta
V letu 2012 smo izvedli vseh 15 programov, v letu 2013 smo jih ponovili 12-krat, v zadnjem letu 2014 pa še 8-krat, skupaj smo imeli 35 izvedb.
Vključilo se je 630 od načrtovanih 525 udeležencev v programe in z rezultatom smo presegli naša pričakovanja.
Izvajalci programov so bili strokovnjaki iz različnih področij (učitelji in profesorji, predavatelji višjih šol, praktiki, magistri …). Skupaj z nami so sooblikovali vsebine programov in poskrbeli za dodatno motivacijo udeležencev. Skupaj jih je bilo 43. K sodelovanju smo povabili tudi izvajalce, ki so strokovno podprli posamezna srečanja. To so bili predstavniki različnih organizacij in zavodov, predstavniki društev in posamezniki strokovnjaki. Takih je bilo 8. Z nami so sodelovali tudi tihi partnerji, ki so nam nudili podporo pri animaciji in promociji programov in izvedbi posameznih vsebin. Takih je bilo 39.
V projektu je nastalo tudi 12 e-gradiv, ki se nahajajo v spletni učilnici RIC-a na povezavi e-učilnica
- Ali nam hrana lahko škoduje
- Bodimo spretni govorci in uspešni v komunikaciji
- Finančna pismenost v družbi sprememb
- Izboljšajmo kvaliteto svojega življenja z zdravo prehrano
- Izboljšanje dialoga med generacijami
- Komunikacijski mostovi
- Podjetništvo - koncept poslovnega načrta
- Pogled v lonec naših prednikov
- Finančna pismenost v družbi sprememb - predmet za udeležence programa
- Stres, upravljanje s časom in zaslonske tehnologije
- Šola za starše - Poglejmo na otroka celostno
- Vodenje osebnih financ
Vodji projekta sta bili: v letu 2012 Zvonka Potočar, v letu 2013 in 2014 Brigita Herženjak. Dodatne informacije o projektu dobite na ric@ric-nm.si.
Operacijo je delno financirala Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost, in šport. Operacija se je izvajala v okviru programa razvoja človeških virov za obdobje 2007-2013, 3. razvojne prioritete: Razvoj človeških virov in vseživljenjskega učenja; prednostne usmeritve: Izboljšanje usposobljenosti posameznika za delo in življenje v družbi temelječi na znanju.
Arhiv projektnih novic:
- Ob zaključku projekta SNIO, julij 2014
- Z novimi idejami zaključili program, julij 2014
- Ob zaključku programa Ustvarjalnost nas bogati, julij 2014
- Zaključili smo s programom Branje prinaša (spo)znanje, junij 2014
- Zaključili smo s programom Učimo in igrajmo se skupaj, junij 2014
- Uspešno zaključili s programom Zaživimo v novi državi, maj 2014
- Z "digitalnim" znanjem na novo pot, maj 2014
- Z novim znanjem angleščine na počitnice, maj 2014
- Na RIC-u se vsak četrtek učimo in igramo, maj 2014
- Staro za novo, marec 2014
- Jejmo zdravo, marec 2014
- Priseljenci v novi državi, marec 2014
- Z angleščino na pot, marec 2014
- Poslušamo, govorimo, ustvarjamo, marec 2014
- Sedaj nas je manj strah angleščine, januar 2014
- Komunikacija v drugačni luči, januar 2014
- Uspešen začetek programa Digitalna znanja za prehod v informacijsko družbo v letu 2014, januar 2014
- O programu Poti do večje učinkovitosti na delovnem mestu, januar 2014
- Starši z otroki razstavljali v Brezju, julij 2013
- Udeleženci projekta SNIO nas ocenjujejo, junij 2013
- Priseljenci "zaživeli v RIC-u", april 2013
- Sodelovali na dnevu odprtih vrat v VDC Novo mesto, julij 2012
Financerji